lukawillemsen.reismee.nl

Spor, sport en nog meer sport

Het is weer de tijd van de maand, dus dat betekent weer een nieuwe blog voor u allen.
In mijn laatste blog had ik het over Oud en Nieuw en hoe dat een beetje anders was dan de Nederlandse Oud en Nieuw. Zo doen ze hier niet aan vuurwerk, wat best jammer was.

Maar afgelopen weken heb ik ook niet stil gezeten en had ik het zoals altijd weer druk. Zoals jullie weten zit ik in het zwemteam van mijn school. En voor zwemmen had ik me gekwalificeerd voor het regionale zwemcompetitie.
Het was een tweedaags event, waar we ons flink voor moesten voorbereiden. Zo waren de zwemtrainingen zwaarder en moest ik mijn hele lichaam scheren zodat ik sneller was in het water. Ook moesten we 4 uur rijden naar de stad waar de competitie was. In de stad zit een hele grote universiteit en we gingen zwemmen in het zwembad van die universiteit. We verbleven in een mooi hotel, 3 overnachtingen in totaal. De eerste dag was alleen maar rijden en toen we daar laat aankwamen gingen we allemaal direct naar bed want het event begon om 8 uur ‘s ochtends. Toen we eenmaal wakker waren zaten we alweer in het water. Het duurde in totaal iets van 5 uur. Daarna ging ik lunchen met mijn gastmoeder, mijn gastbroers en mijn gastzus. We lunchten in het restaurant waar mijn gastzus in werkte, een steakhouse. Later die avond gingen we met het hele team uiteten. We reden naar een luxe restaurant buiten de stad. De tuin van de restaurant had allemaal lichtjes, dus ons team vond dat een goed moment voor zwemteamfoto’s (ik zal proberen niet te vergeten die te uploaden op een gegeven moment). Later die avond ging heel het team een ijsbad nemen. Het is zeg maar gewoon een badkuip vullen met ijs waar je dan 15 minuten in moet zitten. Ik heb het ook moeten doen en laten we zeggen, het is een ervaring die ik niet snel vergeet. Hoewel het wel erg koud is, voel je je daarna wel een stuk beter. Het is blijkbaar goed voor je spieren ofzo. Op de 2e dag van het evenement zwom alleen de top 16 van elke race. Ook mijn estafette groep had het gehaald naar de 2e dag. Maar helaas deden we het de tweede dag wat minder en eindigde we 15e. Nadat alles voorbij was moesten we gelijk onze spullen pakken want we moesten weer terug naar huis en voor de flinke bustocht.

Daarna had ik een weekje geen wedstrijden of competities. Ik ging met mijn voetbalteam naar Midland voor een voetbaltoernooi. We gingen rond 10:34 uur weg, na het 3e uur. En moesten toen 3 uur rijden naar San Angelo voor het voetbaltoernooi. Dus nog een verschil tussen Nederland en Amerika, hier krijgen we vrij van school voor sport. Toen we eenmaal aankwamen in San Angelo moesten we in een heel groot stadium voetballen. We hadden 2 wedstrijden en als je beide wedstrijden won, dan had je nog een laatste wedstrijd. Maar helaas verloren we. Zelf speel ik spits in mijn voetbal team, en voor de mensen die weten hoe ik voetbal speel. Ik speel nooit spits, het is bij mij altijd verdediging of keeper geweest, maar ja coach vind dat ik een goed schot heb.

Ook een leuke bezigheid voor januari voor mij altijd, is mijn verjaardag. Jaja, ik ben dit jaar 18 jaar geworden, geweldige leeftijd. Ik kan eindelijk naar de casino’s, alcohol halen, zelf rijden zonder ouders. Maar ja, helaas zit ik in het verkeerde land. Want ik ben nu wel 18, maar mag helaas niks daarvan. Maar over een paar maandjes zal daar wel verschil in zijn. Maar voor mijn verjaardag had ik, van ijn gastouders, als cadeau gekregen om een escaperoom te doen met vrienden. Ik mocht 5 vrienden meenemen naar een outdoor escaperoom. Ja, ik hoor je al denken, een outdoor escaperoom? Ja, zo kwamen we op een range aan waar een ouder stel samen het gebeuren runde. Onze missie was om alle clues verspreidt over 3 hectare op te lossen. En moesten we raadsels oplossen om erachter te komen waar we heen moesten. In het begin ging het vrij soepel, zo moesten we een helling beklimmen met touw. Daarna was er een gedeelte waar we mochten schieten met een pellet gun ( dat is zegmaar een luchtbuksgeweer met meer kracht ). Maar daarna kwam het gedeelte waar we veel te lang vast zaten. We moesten een terroristenkamp zoeken en een krijgsgevangen bevrijden. Best makkelijk, dachten we. Maar dat was het niet. Zo was er niet echt een kamp, maar meer een pop met camouflage kleren aan tegen een boom. Het duurde ons bijna 2 uur om die pop te vinden, waar, volgens de eigenaar iedereen normaal 20 minuten over doet. Maar ik begrijp daar nog steeds niks van. Het was een groot dichtbegroeid bos, waar blijkbaar een pop met camouflage kleren omringt door bomen was verstopt. Na het treffen van de krijgsgevangen dachten wij dat we het hadden gehaald, maar dat was niet het geval. We hadden een kist gevonden met daarin een kaart met locaties, onze missie toen was om naar de bommen opslag te gaan. Dus we gingen naar de locatie en konden het weer niet vinden. Denk even met me mee, een bommen opslag, waar denk je aan? Wij dachten aan een hutje ofzo, of een grote kist. Maar nee. Zo was de opslag een kleine kist begraven onder de grond en lag er een schep bovenop. Nog even terug op wat ik eerder zei, het is een groot dichtbegroeid bos. Zoals je al kan verwachten vonden wij het een onmogelijke taak, en gaven we na een uur al op. Uiteindelijke tijd was twee en 45 minuten, normaal zei de eigenaar dat mensen hier ongeveer een uur tot anderhalf uur over doen. Het is niet een van mijn beste escaperooms kan ik wel zeggen.

Dank je wel voor het lezen van mijn avonturen met zwemmen, voetbal en mijn snelste escaperoom ooit.

Gabrie

Leuke verrassing om plotseling een blog van jou tegen te komen. Fantastisch verhaal. Ik had wel stiekum mee willen kijken.

oom bert

je maakt wat mee in dat land van het ene uiterste in het andere van het luxe in de Bush Bush als het maar goed voelt , hoe lang mag je nog ? de groetjes!??

Lia Turkesteen

Leuk om te lezen Luka. En SVMM heeft er zo dus een spits bij???⚽️
Dat je zo lang over de escaperoom deed?
In Ned maar even in de leer bij je moeder?

Mamsie

Hoera een blog! Je bent echt sportief bezig. En een escaperoom, helemaal leuk!
Je bent al over de helft. De tijd vliegt!

Karin de Jonge - van Haren

Heel leuk geschreven Luka. Lekker genieten van de vele sport events op school. Wel een idee om met de heke familie in Nederland escape room te gaan doen. Veel plezier nog gewenst groetjes Karib

Tess

Leuk drol!! Hopelijk was je verjaardag net zo fun als in Nederland. Heb je al heimwee of ga je lekker?

Marjolein

Hi Luka, het leuke van af en toe een blog is dat we er extra blij en verrast door zijn ? Leuk geschreven. Ben langzamerhand wel benieuwd hoe je eruit ziet door al dat sporten. Veel plezier nog in de tweede helft. Time flies, voordat je het weet ben je weer thuis. Geniet ervan!

Luc

Kijk, een lekker lang verhaal uit The States. Mooi man. Je komt straks als the King of Sports terug naar Nederland. Wat een titel! Je bent er maar druk mee. Hopelijk heb je af en toe ook tijd om te genieten van alle indrukken die je daar opdoet. Enjoy!?

Dadiooo

Mooie verhalen die lekker weglezen. Top! En die escape rooms maar aan de echte specialisten overlaten. We strepen de weken af die ons nog van je scheiden. So long my son!

Erik van den Berg

Mooi verhaal, have fun over there!!

Hetty

Leuk verhaal weer, Luka !
Met plezier gelezen, school en veel sporten, een drukke agenda.
Nog een paar maanden te gaan, nog veel plezier !
Groetjes Hetty

Wilma Groot Wassink

Weer boeiend om te lezen !
Je bent wel sportief bezig.
En ook bijzonder om je verjaardag in Amerika te vieren.
Veel plezier voor de laatste maanden.....het gaat nu snel
Lieve groet, Wilma