lukawillemsen.reismee.nl

Spring Break!!!

Het Amerikaanse schoolsysteem bestaat uit 2 semesters in plaats van de Nederlandse gebruikelijke 5 periodes. In Nederland heb je eerste periode - herfstvakantie - tweede periode - kerstvakantie - derde periode - herfstvakantie - vierde periode - meivakantie - vijfde periode - zomervakantie. Hier heb je opeens een week vakantie en ik had spring break!


In de springbreak zou ik zeker niet stil gezeten en daarom ik verheugde me er erg op. Zo ging ik naar een familievriend /oud hostvader van mijn zus Tessa. Een weekje logeren in The Colony, Texas. De dagen ervoor waren niet heel speciaal, gewoon mijn dagelijkse voetbal trainingen. Normaal gesproken als je in een schoolteam zit train je elke dag, ook in vakanties. Maar toen was het eindelijk vrijdag.


Vrijdag:


Ik ging uit school eerst naar huis om al mijn spullen in orde te brengen. Ik moest mijn kamer nog opruimen en een aantal boeken inpakken. Ik had mijn rugtas al ingepakt met een paar stroopwafels voor onderweg. Ik werd om 5 uur opgehaald door Rodney en toen begon het avontuur. Eerst moesten we 3 uur rijden van Abilene naar Fort Worth, en de stroopwafels waren toen wel hard nodig voor de reis. Eenmaal aangekomen in Fort Worth gingen we naar de stockyard, we liepen rond om te kijken wat er te zien was, zoals kleine lokale winkeltjes met snoep of soeveniers. Diezelfde avond was er ook een rodeo dus alle rednecks in de buurt waren daar om het spektakel te bezichten. Erg interessant om zulke unieke mensen te zien. Toen gingen we uiteten bij de Love Shack, een lokale burgertent. Het eten was oke, maar het entertainment was er wel, zo waren een groep rednecks dronken en dat was wel komisch. Later reden we naar het huis van Rodney.


Zaterdag:


De volgende dag stonden we al redelijk vroeg op en gingen we ontbijten bij een Amerikaanse Wendy's. En soort betere McDonalds in het rood. Na het ontbijt zaten we ook niet stil en gingen naar het George W. Bush senior Liberary in Dallas, Texas. Zo heeft elke president in hun geboorte stad meestal een bibliotheek/museum, en zo was er een in Dallas. Het museum was erg interessant en was het vooral over wat George W. Bush allemaal heeft gedaan tijdens zijn presidentermijn. Allemaal erg interessant. Daarna moest Rodney gaan werken bij een lokaal dorp evenement en ben ik naar huis gegaan en heb ik een dutje genomen.


Zondag:


De volgende dag was het zondag dus dat betekent kerk. We stonden vroeg op, om 9 uur gingen we naar de kerk. Dus mijn gastgezin zijn mormonen en die gaan naar een mormoonse kerk die heel anders is dan een gewoonlijke kerk. Maar Rodney zit bij een Baptist church en dat is heel anders dan ik gewend ben. Zo heeft de kerk een rock band die de eerste 15 min van de service muziek maken wat erg leuk was. Na de kerk gingen we uit eten bij het beruchte Chilli's, een soort Mexicaanse fastfood, maar dan met kwaliteit. Na lunch hadden we nog wat leuks op de planning. We gingen naar het American Football Team genaamde Cowboys trainingscentrum. Hier worden de mannen die de sport spelen voor het team the Cowboys getraind. Het is een heel groot complex met 2 football velden en een overdekt footballveld. En hebben ze een hele sportschool tot hun beschikking. Ook was de kleedkamer ontzettend groot. We kregen een hele tour door het complex. Na de tour liepen we nog een beetje rond in de buurt en daarna gingen we uiteten bij een lokaal restaurant met gyros.


Maandag:


De volgende dag had ik eindelijk tijd om een beetje uit te slapen. We gingen die dag namelijk naar nog een museum. Naar het beruchte Dealey Plaza. Waar de Amerikaanse president John F. Kennedy werd dood geschoten vermoedelijke door Lee Harvey Oswald. Zo was er een museum in de book depository: The sixth floor museum. We kregen een audio tour die ons door het museum leidt. Een echte aanrader voor als je de kans hebt. Later die dag liepen we door de grootste meubilair winkel in de wereld in the Colony. Weer een geslaagde dag


Dinsdag:


Dinsdag was een dag waar ik eigenlijk wel erg naar uitkeek. Nu ik achttien jaar oud ben mag ik meerijden met een politieagent. Rodney is van beroep een politieagent van het Carrollton Police Department, en ik mocht daar een dagje meerijden. De dag zelf had niet veel spanning maar ik had het wel erg naar mijn zin. Zo hadden we maar 2 auto's gepulled over. Ik mocht ook met een snelheidsmeter de snelheid van auto’s meten. Helaas werkte de apparatuur niet altijd mee, dus moesten we af en toe langs bij de ICT. Maar ik had het wel erg naar mijn zin met alles wat ik daar zag. En later die avond zijn we weer lekker uiteten gegaan.


Woensdag:


Woensdag was ook een erg leuke dag, zo stonden we op rond 10 uur om te gaan top golven. Voor de mensen die niet bekent zijn met het concept. Het is zegmaar golven in een gebouw met allemaal verdiepingen op elkaar opgestapelt en je vanaf elke verdiepingen kan golven. Dat ging niet erg soepel voor mij want mijn golf kunsten zijn niet wat het ooit zijn geweest, maar na een tijdje kwam mijn slag wel even goed door maar niet zoals ik ooit deed. Later zijn we naar het bekende In 'N Out Burger toko geweest, waar zo gezegd de beste cheeseburgers te verkrijgen zijn in Amerika. Daarna liepen we door een nieuwe winkelcentrum die in aanbouw was. Daar was ook een indoor karting en arcade waar we onze middag besteedde. Zo hadden we kaartjes voor het indoor karten en een paar VR (Virtual Reality) games die we konden spelen. We begonnen met een VR spel waar we zombies moesten schieten maar door de headset wel erg spektaculair was. Daarna nam ik het op tegen Rodney in het indoor karten, helaas was ik niet zo goed als Rodney want hij werd 2e en ik werd helaas vierde. Maar na de overwinningen nam ik het op tegen hem in een VR spel. Het spel was erg simpel, verzamel de gemstones, en ik had daar in gewonnen maar Rodney had moeite om het toe te geven na het beschamende verlies van mij. En de dag was daarna nog niet afgelopen, het was maar net begonnen. Want later die dag gingen we naar een NBA basketball wedstrijd van de Dallas Mavericks tegen de Denver Nuggets. Ik had een jersey aan van de sterspeler van de Dallas Mavericks Luka Doncic, mijn naamgenoot en zo had Rodney, en zijn zoon Lyle, ook een jersey aan van een speler uit het team. Na een spannende wedstrijd hadden de Dallas Mavericks gewonnen met 113-97. Helaas is door het coronavirus het rest van het seizoen gecanceled om risico te beperken.


Zaterdag: Ik skip even naar voren om mijn volgende avontuur te delen. Zaterdag was een van de weinige evenementen die nog door gingen: het Texas Rattle Snake convention. Ik wil dat je even zelf bedenkt wat het meest Amerikaanse ding is wat je je kan voorstellen in je hoofd. Denk er goed over na, visualiseer het. En dan moet ik je nog steeds telleurstellen want dit is het meest Amerikaanse evenment ooit. Zo komen alle lokale redneck hill billys, bikers en cowboys allemaal samen om een rattlesnake te zien, maar niet alleen te zien, maar ook te dragen. Zo hebben we een cowboy hoed van rattlesnake skin, een portomonee, een riem, cowboylaarzen, horloge, armbandjes en ze hebben nog veel meer. Ook kan je het eten. Je kan ze zien, je kan ze aaien en vasthouden. Wat je maar kan voorstellen daar kan je het doen. Zo heb ik daar rattlesnake gefrituurd gegeten, niet een aanrader. Daarna was er ook een eetmarkt met wat Amerikaans voedsel, vooral hamburger of gefrituurde meuk. Ik ben toen met mijn hostfamilie naar Heff's burgers geweest de zo genoemde beste Amerikaanse hamburger, jaja.



Dank u wel dat u de tijd hebt genomen om te lezen over mijn Amerikaanse avontuur.

Hopelijk zal corona dat niet verstoren, want mag van de regels niet drinken.

Reacties

Reacties

Wim

Leuke verhalen over een zeer gevarieerd bezoek Texas.

Tessa

Ahhh zo leuk dat je bij Rodney was! Hopelijk heeft ie goed voor je gezorgd. Enjoy je tijd nog daar want er komen volgens mij spannende tijden aan...

Patricia

Mooi avontuur .-)

Rene

Nice 9m dit mee te maken

Wilma Groot Wassink

Wat heb je weer veel bijzondere activiteiten gedaan.
Ook echt activiteiten die bij Texas horen : van sommige heb ik nog nooit gehoord en zou je als Nederlander ook echt niet bedenken !! (die Snake convention !! )
Geniet van de laatste maanden.....

Rudie from balgoy

Mooi verslag . En geluk dat dit nog kon allemaal
Wees voorzichtig!

Larbo

Aah klinkt als een te gekke springbreak!!! Heel tof die wedstrijd en rattle convention. Crazyyyy. Geniet nog van je tijd daar! Nu het nog kan...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!